“De Stichting levert een actieve bijdrage aan het behoud van het cultureel erfgoed van de leder- en schoenenbranche.”

Architect kan definitief aan de slag met schoenenmuseum Waalwijk

25 maart 2019
WAALWIJK - Civic Architects kan daadwerkelijk aan de slag met het ontwerp van het nieuwe schoenenmuseum in Waalwijk. De klus is definitief gegund aan het Amsterdamse architectenbureau.

Civic werkt nu aan een schetsontwerp. Dat moet in het eerste kwartaal van dit jaar klaar zijn. De gemeente is inmiddels ook gestart met de aanbesteding van de inrichting van het museum.

Civics Architects heeft de nodige ervaring. De architect ontwerpt veel publieke gebouwen in binnen- en buitenland. Het toekomstige museum aan het Raadhuisplein moet in 2021 de deuren openen. De gemeente trekt 9,9 miljoen euro uit voor het familiemuseum.

Bron: Brabants Dagblad
Beeldmateriaal : © Civic Architects en Darc Studio